Twee bijzondere concerten verzorgd door de Stichting “Culturele Muzikale Activiteiten Flevoland”

Beste Sponsors/donateurs/vrienden van de SKB en brochurehouders,

De Stichting “Culturele Muzikale Activiteiten Flevoland” organiseert onder meer orgelconcerten in binnen- en buitenland. In dat kader heeft men het bestuur van de Sint Petrusbasiliek in Boxtel benaderd om twee concerten te mogen organiseren op het grote Smitsorgel.

De Stichting Kerkconcerten Boxtel is gevraagd om dit kenbaar te maken aan haar sponsors/donateurs/brochurehouders en deze te attenderen op deze twee bijzondere concerten. Kortom, een unieke gelegenheid voor u, om reeds voor de opening van het SKB- concertseizoen 2024 , volop te kunnen genieten van de fraaie klanken van het geweldige Smitsorgel.

Op zaterdag 09 maart 2024 aanstaande zullen de 2 concerten op het prachtige Smitsorgel worden verzorgd door respectievelijk Leendert Verduijn en Minne Veldman. Deze twee concerten bestaan uit een middag- en avondconcert.

1. Het middagconcert begint om 16:00 uur en wordt verzorgd door Leendert Verduijn.
  2. Het avondconcert begint om 20:00 uur en wordt verzorgd door Minne Veldman.

Het beloven twee prachtige concerten te worden, waarin de klanken van het orgel op verschillende manieren ten gehore gebracht zal worden.

De ticketprijs aan de deur is € 12,50. Online kunt u de tickets kopen met korting. Hiervoor kunt u naar de volgende website gaan te weten ”https://scmaf.nl/evenementen/”. De online ticketprijzen zijn € 10,- per concert en € 18,- voor beide concerten.
Zie ook de info op www.heilighartparochie.nl.

Curriculum vitae Leendert Verduijn.
Leendert Verduijn is een zeer talentvolle organist. Hij heeft met goed gevolg de Bachelor of Music voor orgel, de Bachelor of Education, de Master of Music voor orgel en de Master of Music pathway performance (orgel) doorlopen. In 2022 in 10 weken tijd heeft Leendert maar liefst 4 prijzen gewonnen, waaronder de eerste plek bij het International Martini Organ Competition in Groningen. Toch blijft hij zichzelf verder bekwamen en is hij begonnen aan de opleiding Postmaster Konzertexamen aan de Hochschule für Musik Saarbrücken bij Vincent Dubois

Curriculum vitae Minne Veldman.
Minne Veldman, opgeleid aan het conservatorium in Zwolle, is een veel gevraagd concertorganist die zo’n 50 orgelconcerten per jaar geeft in binnen- en buitenland. Van zijn orgelspel verschenen 13 solo-cd’s, opgenomen op toonaangevende historische orgels in Nederland. Daarnaast verschenen cd’s met samenzang. Op internet staan honderden video’s van zijn orgelspel, waaronder ruim 75 complete onlineorgelconcerten. Ook trad hij op als organist en dirigent in het TV- programma “Nederland Zingt” van de Evangelische omroep en gaf hij concerten in Zuid- Afrika, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Hongarije.

Nogmaals ten overvloede, deze twee concerten zijn niet georganiseerd door de Stichting Kerkconcerten Boxtel, maar voor u een unieke gelegenheid, die we u niet willen onthouden, deze concerten te kunnen bijwonen en al vroeg in het voorjaar te genieten van de mooie klanken van ons mooie Smitsorgel.

Met vriendelijke groeten,
Het bestuur Stichting kerkconcerten Boxtel