Over de stichting SKB

Over SKB

De Stichting Kerkconcerten Boxtel (SKB), opgericht in 1965, heeft ten doel jaarlijks een aantal concerten te organiseren in de historische Sint-Petrusbasiliek te Boxtel, waarbij gebruik gemaakt wordt van de orgels en de beiaard. Het accent ligt hierbij op een reeks concerten op het monumentale Smitsorgel (1842) door gerenommeerde gastorganisten en wekelijkse bespelingen van de beiaard. Tevens wil de SKB tijdens gratis toegankelijke inloopconcerten een podium bieden aan jonge musici en talentvolle conservatoriumstudenten.

De activiteiten van de SKB worden mogelijk gemaakt door entreegelden en bijdragen van donateurs en sponsors. De beiaardbespelingen worden mogelijk gemaakt door subsidie van de Gemeente Boxtel.

Ter gelegenheid van het 50 jarig bestaan van SKB in 2015 schreef Ruud van Nooijen het jubileumboekwerk “Stichting Kerkconcerten Boxtel: een halve eeuw muziek in Boxtelse kerken”. Klik hier om de digitale editie van dit jubileumboekwerk te bekijken!

Het bestuur van SKB bestaat momenteel uit de volgende leden:

• Hans van der Haagen (voorzitter)
  • Jeroen Schuyt (vice-voorzitter)
  • Harrie Termeer (secretaris)
  • Bert Schoondermark (penningmeester)
  • Marcel Jurriëns (bestuurslid)
  • Jan Hermens (bestuurslid)
  • Thom Baars (bestuurslid)

Tommy van Doorn is verbonden aan de SKB als artistiek adviseur.